2014. május 1., csütörtök

Madártej-szelet

Ezt a sütit már nagyon régen készítettem, a gyerekek nem is emlékeztek rá :)
A krém íze nagyon hasonlít a madártejére innen a neve szerintem..Igazi krémes finomság.




                     


A tésztához:
-8 tojásfehérje
-8 ek.cukor
-8 ek. liszt
-1 csg.sütőpor

 A krémhez:
-8 tojássárgája
-4 ek. cukor
-10 dkg liszt
- 1 rúd vanília kikapart magja
-8 dl tej

-20 dkg vaj vagy margarin
-10-15 dkg porcukor(ízlés dolga)

Tetejére:
-5 dl tejszín
-2 ek porcukor
-2 csg habfixáló

A tojássárgáját a cukorral  a vanília magjaival és a liszttel elkeverem óvatosan hozzáadom a tejet,hogy ne legyen csomós.A kikapart vaníliarudat is beleszoktam dobni,amit majd a krém továbbdolgozásakor kiveszek.Ebből az egyvelegből a pudinghoz hasonlóan krémet főzök.

Amíg hűl  a tésztából piskótát sütünk.
A fehérjéket habbá verjük a cukorral majd óvatosan beleforgatjuk a sütőporos lisztet.
180c-os sütőben 10-15 percig sütöm.

A vajat a cukorral kihabosítom,hozzáadom a főzött krémet.
Ezután a piskótára kenem és kicsit hidegre teszem.
1-2 óra múlva a tejszínt a cukorral és a habfix-el felverem majd vagy simán a krémre kenem és a tetejére reszelt csokit szórok...vagy habzsákkal csíkozom és tálaláskor a tetejét díszítem :)

A csodás rózsaszín-lilás horgolt kis terítő a drága Barátnő-Tesóm ajándéka :)) Itt is köszönöm :)

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű szeletek, nagyon finom sütemény! :)

    VálaszTörlés
  2. A kedvenc süteményem! Nekem ezt nem szabad megsütnöm, mert mindig én eszem meg a felét... :)
    Nagyon szép szeletek vannak Nálad.

    VálaszTörlés
  3. Madártej...hm imádom. Szerintem ez is a kedvencem lehetne... El fogom készíteni!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép! Szeretném ... :)

    VálaszTörlés