2014. május 11., vasárnap

Rakott palacsinta

A palacsintát szerintem mindenki szereti:)Nálunk a túrós és a kakaós a favorit. Ebben a formában viszont három tölteléket is belecsempésztem.
Persze senki nem utasítja el a bármilyen lekvárosat, pudingosat, cirtomlé+cukor kombósat,gyümölcsöset,mascarponésat és még sorolhatnám :)

A legnagyobb nehézségem a méricskélés volt..mert azt soha nem szoktam,de most "muszáj" volt és szuper lett .Legalábbis a gyerekek  és a barátaik tele szájjal dícsérték :)


                           
                                                                             

           

                                    
Palacsinta:
-5 tojás
-50 dkg liszt
-3 dl szóda vagy ásványvíz
-8 dl tej
-3 csg vaníliás cukor
-olaj a sütéshez

Töltelék:
1.
-50 dkg túró
-1 citrom reszelt héja
-2-3 ek tejföl
-3-4 ek cukor
-1 csg vaníliás cukor

2.
-1 kis üveg sárgabarack lekvár

3.
- 6 ek. kakaópor
-12 ek. cukor

A tetejére:
-5 dkg étcsokoládé
-2 dkg vaj


A töltelékeket előkészítem: a túróshoz összekeverem a hozzávalókat,a kakaóshoz szintén , a lekvárt pedig csak odakészítem a kezem ügyébe.
Ugyanis én úgy töltöm ahogy sül ehhez pedig mindennek készen kell állnia :)

Az első palacsintát egy tányérra teszem,majd megkenem a túrókrémmel.Jöhet rá a következő palacsinta,erre következik a lekvárréteg .Újra palacsinta,majd a kakaós réteg.Ha azt szeretnétek,hogy jó csokis legyen akkor sok kakaót tegyetek rá.
Lekvárból is mehet több ,mert a palacsinta beszívja ahogy hűl és ha keveset teszünk bele száraz lesz.
A rétegzést addig folytatom amíg van palacsinta.
Végül a vajat és a csokit összeolvasztom és a tetejére csurgatom.

4 megjegyzés:

  1. Micsoda ízorgia, ezt én is szeretném tele szájjal, nyammogva dicsérni! :)))

    VálaszTörlés
  2. Túróval még nem csináltam, de így is biztos nagyon finom...

    VálaszTörlés
  3. Nálunk apukám a palacsinta-torta készítés bajnoka, de ilyen isteni fotókat látva meghívnálak szívesen, hogy egyszer készítsd te... :))

    VálaszTörlés
  4. Annyira imádom a rakott palacsintát (tulajdonképpen majdnem az összes palacsintát)! :D De ilyen rakottat nekem nem szabad készítenem, mert képes vagyok kidurranásig enni magam.
    Csuda finomságokkal töltötted... :P

    VálaszTörlés