2012. augusztus 26., vasárnap

Ketchup házilag

Igazából ezt a nevet lealacsonyítónak találom ehhez a mennyei-fűszeres-nyáridéző paradicsom csodához:)
Tavaly készítettem először kísérleti jelleggel,de bebizonyosodott,hogy a mi kis családunk sokkal nagyobb adag eltüntetésére is alkalmas,annak ellenére,hogy a srácok eleinte nem nagyon ették,mert hát mégse a megszokott "bolti íz".Szerencsére növünk:))
Sokan sokféleképpen készítik,ez az én verzióm.Ha nem sűrítjük be teljesen kész egy fincsi tésztaszósz.

                                     
Házi ketchup

Hozzávalók:
-6 l paradicsomlé
-3-4 kápia paprika kockára vágva
-3 nagy hagyma kockára vágva
-6  nagy gerezd fokhagyma zúzva
-10-15 dkg cukor
-10 dkg barna cukor
-2 dkg só
-2 dkg  durvára darált bors
-2 chilli(elhagyható,de én enyhén csípőset szerettem volna)
-2 ek. mustár
-1 dl fehérborecet
-1 ek. almaecet
-8-10 szem szegfűbors
-2 ág zellerzöld
- 3-4 ág bazsalikom
-pár kanál olaj

 A paradicsomot én mindig nyersen passzírozom át  egy klassz kis darálóféleséggel.

Egy jó vastag falú edénybe pár kanál olívaolajon(sima is jó)megfonnyasztom a hagymát,majd rádobom a fokhagymát átkeverem és ha érzem az illatát felöntöm a paradicsomlével.
Beleteszem a cukrokat,a sót,a borsot,a kápia paprikát,a chillit(csak kétfelé vágtam,nem kapartam magokat és amikor elég csípősnek éreztem a szószt a chillit kiszedtem)a mustárt.

Kb 2 órát főztem,beletettem az eceteket ,még egy órát főztem.
Ezután botmixerrel nekiestem és zúztam.
Visszatettem főni ,beletettem a szegfűborsot és a zöldeket.
Még 2 órát főztem.
Ennyi idő alatt jó sűrű lett az a kb 3 l ami maradt.
 A zöldeket kiszedtem.

Kóstolgassátok,ez az én ízlésem és a srácoké ,ami se nem édes,se nem túl savanykás.
Bár hozzáteszem két napot dunsztolódott,és utána esküszöm édesebb lett:)
Amikor kész forrón üvegekbe töltöm .
A hűtőtáskát kibéleltem egy pléddel és abba tettem az üvegeket.
Ez volt neki a száraz dunszt.Addig kell benne hagyni amíg ki nem hűl,nekem ez 2 nap volt.

Soknak tűnik a hozzávaló és a munka is ,de higgyétek el nekem megéri!!
Nekem újra neki kell állni,mert vészesen fogy :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése