2013. január 11., péntek

Baconbe tekert pulykamellrolád

Nagyon szeretjük a szárnyasokat és a göngyölt húsokat is.A baconbe tekerés miatt nem szárad ki,melegen és hidegen is tökéletes.


Baconbe tekert pulykamell

Hozzávalók:
-40 dkg bacon szalonna
-1 kg pulykamell filé
-10-12 dkg csirkemáj
-4 főtt tojás
-40-50 dkg gomba
-1 kis fej hagyma
-1 ek. olaj
-só,bors
-petrezselyemzöld
-kakukkfű

A hagymát felaprítottam és 1 ek olajon megdinszteltem,hozzáadtam a gombát és lesütöttem.
Amikor már pirult,hozzáadtam az elkapart csirkemájat és 2-3 perc alatt átsütöttem.
Ehhez az egyveleghez adtam  az aprított főtt tojást,sót,borsot,petrezselyemzöldet.

Téptem 4 db 60-70 cm-es alufóliadarabot.Kettőt-kettőt egymásra tettem.Majd a kettőt úgy tettem egymásra,hogy félig fedjék egymást.Így lett egy nagy téglalapom.Erre sorakoztattam szorosan egymás mellé a baconcsíkokat.Nem kell ,hogy fedjék egymást.

Vékony szeletekre vágtam a pulykamellet.
Sóval,borssal és kakukkfűvel megszórtam,majd  a szalonnaszeletekre fektettem egy rétegben úgy ,hogy sehol ne lógjanak ki.

Majd a húsra kentem a tölteléket egyenletesen.
Ezután az alufólia segítségével szépen feltekertem és becsomagoltam,a két szélét összenyomtam.Úgy festett mint egy nagy szaloncukor.A fóliát nem tekertem bele!

Aztán a tekercset egy tepsibe tettem kicsi vizet öntöttem alá és betettem sülni kb 1,5 órára 170C-os sütőbe.
A víz azért kellett,mert a fóliából csorgott ki lé,és nem akartam ,hogy a tepsit nagyon kelljen vakargatni.
Amikor átsült a tekercs,óvatosan kitekertem a fóliából ,áttettem egy másik sütőtálba és visszatettem 10 percre,hogy a bacon ropogós-pirosra süljön.


Mindenki szerette,pedig a gyerekek a májat önmagában még nem nagyon szeretik:)
Káposztasalátával és rizzsel  tálaltam.

9 megjegyzés:

  1. Micsoda gazdag töltelék! :) Szenzációsan néz ki, nagyon ínycsiklandó! :)

    VálaszTörlés
  2. De jól néz ki! Aztamindenit. Ezt megcsinálom az évfordulónkra! Úgysem sütöttem még egyedül ilyen "nagyobb szabású" dolgot :) Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Szuperül néz ki! Kilestem magunknak:-)

    VálaszTörlés
  4. Jaj, Andi! Annyira jól néz ki, nagyon gusztán fotóztad. :P
    (Nálunk nem érkezne kihűlni a fotózás kedvéért (mert úgy lehet szépen szeletelni igazán), Mi rögtön eltüntetnénk a tálról. )

    VálaszTörlés
  5. Ez istenien néz ki!!! Okvetlenül meg fogom csinálni, mentem is a receptjét. :)

    VálaszTörlés
  6. Ó, ez valami gyönyörű!!! Nagyon klassz lett, meg is kívántam rendesen!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki kiprobalom.

    VálaszTörlés