2012. augusztus 22., szerda

Sós turbo kifli

Elkészítettem a Limara féle turbo kiflit sós változatban is,sonkás-medvehagymás és füstölt sajtos töltelékkel.




Hozzávalók:
-60 dkg liszt
-5 ek.olaj
-2 dl víz
-1,5 dl tej
-1 tk.só
-pici cukor
-3 dkg élesztő

Töltelék:
-15 dkg füstölt tarja
-1 marék apróra vágott medvehagyma
-1 ek. vaj és olaj keveréke
és
-15 dkg füstölt sajt
-5 dkg vaj
A hozzávalókból bedagasztom a tésztát és félreteszem kelni 30percre.
Mivel az élesztő aránya magasabb mint általában ezért elég neki ennyi idő.

Közben elkészítem a tölteléket.A tarját összeaprítom ,1 ek.vaj+olaj keverékén ropogósra sütöm.Ha kész hozzákeverem az aprított medvehagymát.

Amikor a tészta megkelt 4 részre osztom.
Kör alakúra nyújtok kettőt.Ebből az egyikre rákenem a vaj felét, majd tarjás keveréket, a másik lappal betakarom.


Pizzavágóval 16 szeletre vágom és feltekerem.
A másik kettővel ugyanígy járok el,csak ott a vajra  ráreszelem a sajtot  és így kerül rá a az utolsó lap.
A tetejét tojássárgájával kentem le az egyiknek,a másikat pedig vízzel spricceltem,majd lenmaggal szórtam.

Ha azonnal sütöm hideg sütőbe teszem az első adagot 30 percre,a másodiknak már 15 perc is elég.
Ha van ideje kicsit kelni akkor forró sütőbe 15 percre.

Nem tudom melyik finomabb ez vagy az édes,ha rám hallgattok mindkettőt kipróbáljátok!













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése