2013. május 11., szombat

Kovászos uborka télire

Anyukám hosszú évek óta készít kovászos uborkát télire is.Ez volt az utolsó üveg a tavalyiból.
A módszer pofonegyszerű,de azért kap külön bejegyzést,mert "új városom" tájékán senki sem ismeri.
Ha valaki kételkedne ,teljesen ugyanolyan ízű mint a friss esküszöm:)
A tavalyelőtti utolsó üvegét  június 16-án ettük meg a Mátéék osztálykirándulásán és nagy sikert aratott!
Először nem hitték,majd mindenkinek recept kellett:)



Hozzávalók egy 5 literes üveghez:
-3 kg uborka(én ehhez is a kicsit szeretem)
-kapor
-3-4 gerezd fokhagyma
-1 marék só
-1/2 mk.nátrium-benzoát


Az uborkát megmosom,levágom a két csücskét ,majd mindkét végén kereszt alakba bevágom.
Az üveg aljára kaprot teszek és a fokhagyma felszeletelt 1/3-át.
Szépen elrendezem az uborkákat.
A tetejére is teszek kaprot,beledobom a maradék fokhagymát,a sót és felöntöm vízzel.
Ha olyan kedvem van teszek rá kenyeret,ha olyan akkor nem:)

Árnyékos,meleg helyre teszem, nem tűző napra.Ha nagyon meleg van 2 nap is elég neki,ha nem akkor 3-4.
Tapasztalatom szerint ha hűvös borongós idő van ne készítsünk,mert csak megpuhul az uborka.
Ha időközben romlik el az idő,inkább vigyük be legalább éjszakára így nem hűl ki a leve és folyamatos az érés.
Ha megérett,leszűröm,felforralom a levét!,teszek bele 1/2 mokkáskanál nátriumot és hagyom kihűlni.
Az uborkát visszateszem az üvegbe és a kihűlt levet ráöntöm.
Az üveg tetejét rácsavarom és mehet a kamrába.
A fotót nemsokára lecserélem,mert ez  nem egy "csúcs":)

13 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta az uborkád, kár lecserélni! Kifogom próbálni nagyon tetszik a recepted!

    VálaszTörlés
  2. Ezt kipróbáljuk! Recept mentve:-)

    VálaszTörlés
  3. Én minden évben teszek el télire is kovászos uborkát. Karácsonykor mindig van az asztalon, mert nekem a kovászos uborka az igazi savanyúság és persze káposztasaláta. Én tudom, hogy ugyanolyan ízes és ropogós mint nyáron.De én nem a spajzban, hanem a hűtőben tárolom egész télen, mert nem teszek bele tartósítót. Az én környezetemben is hihetetlen, mert azt hiszik, hogy nem áll el.:)

    VálaszTörlés
  4. Végre egy egyszerű recept, azonnal kipróbálom, most hoztam be a párkányról az ubikat. Nagyon köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  5. Mindent ugyanigy csináltam, de nem forraltam fel a levét, hanem leszűrtem, nátrium bele, üveg lezárása és ennyi.

    VálaszTörlés
  6. Nekem ez a fotó is nagyon jó, a kép láttán szinte érzem az ízét a számban. Imádom! Anyukám szokott nyaranta csinálni (most is van:)), de télre eddig nem tettük el, viszont örülök, hogy nálad ilyen ötletet is kaptam. Viszem is a hírt Anyukámnak, 1-2 üveggel tuti elteszünk. Köszi.

    VálaszTörlés
  7. A natrium az natrium benzoat, ugye ? Mi is nagyon szeretjük , és ki fogom próbálni !!
    Köszi Marcsi

    VálaszTörlés
  8. Ez a harmadik év, hogy eszerint a recept szerint rakom el az uborkát. Úgy van, ahogy mondják. Kovászos ízű, és ropogós, még késő télen is. Ennél tovább még sosem tartott, akár hány üveggel raktam el belőle. :)

    VálaszTörlés