2013. március 28., csütörtök

Citromos kuglóf

A kuglófok kimaradtak eddig nálam,de lassan kezdünk barátkozni,mert reggelire a srácok szívesen eszik.
Ez egy hűs citromos változat.

Citromos kuglóf



Hozzávalók:
-20 dkg liszt
-7 dkg kukoricaliszt
-1 csg sütőpor
-csipet só
-20 dkg cukor
-2 citrom reszelt héja
-1 citrom leve
-5 tojás
-2 dl natúr joghurt
-18 dkg margarin

Tetejére:
-citromfű+ 1 ek. cukor keveréke


A formát vajjal kikentem és kilisztezem.
 A cukrot a citrom héjával elmorzsoltam,hozzáadtam a tojásokat,a joghurtot és a citromlevet.Robotgéppel jól kikevertem.
Hozzászórtam a száraz hozzávalókat.Összekevertem.Legvégül a felolvasztott ,langyosra hűtött margarint kevertem bele.A tésztát a formába öntöttem,majd 175 C-ra előmelegített sütőbe 40-50 percig sütöttem.
A sütőből kivéve 5 percig pihentettem majd kiborítottam a formából és rácson hűtöttem.
A tetejére a citromfüvet és a cukrot cukordarálóban aprítottam pár percig és megszórtam vele a kuglóf tetejét.
A recept  a márciusi NLK-ból van kis változtatással.



6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, tökéletes:) Mi nagyon szeretjük a kuglófokat, gyakran sütök:)

    VálaszTörlés
  2. Micsoda fotó! WoW!!! Szuper kuglóf! Áldott Ünnepet!

    VálaszTörlés
  3. Ez tényleg csodás, gyönyörű. Boldog húsvétot!

    VálaszTörlés
  4. A fotótól talán már csak a kuglóf jobb, szuper mindkettő! :) Kellemes, pihentető ünnepet Nektek! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm ! Nektek is Áldott Ünnepeket :)

    VálaszTörlés