2013. augusztus 21., szerda

Paradicsomlé - tartósítószer nélkül

Kiskertünk egyik sztárja  a paradicsom.Ez az egyik növény ami viszonylag sok terem ebben a köves földben is.
Így készül aszalt paradicsom,fűszeres ketchup és lecsó is télire.
Legtöbb viszont sima lé formában kerül a kamrapolcra ,mert télen sok-sok ételhez használok paradicsomlevet és olykor üdítőként is isszuk. Időhiányában pedig  a léből  később is készülhet ketcup.
                               

                           

Hozzávalók:
-paradicsom

Mennyiséget nem írok,mert szügségtelen.Mindig annyit teszek el amennyi érik.Van ,hogy csak 7-8 liternyi,de van hogy 20-25 liternyi is készül egyszerre.
A paradicsomot megmosom,feldarabolom.Van egy kézzel hajtható paszírozóm,ezzel kipasszírozom (na,jó ezt a részt a jobbik felem csinálja:)Ez a szerkezet külön "csöpögteti"  a sűrű húsos levet és külön "kiköpi" a héjat.Kb 1200 ft-os tétel.
Így megkapom a  sűrű,héj nélküli paradicsomlevet húsával együtt.
Ezt egy nagy edényben felforralom,kb 2 -3percig gyöngyöztetem .
Amikor ez kész,leveszem a tűzről,ha van -leszedem a habját-és az elkészített üvegekbe töltöm.
Szép sorban rakom is dunsztba őket.1-2 nap alatt hűlnek ki.Az üvegek számától függően vagy pléddel bélelt hűtőtáskába teszem vagy plédből ,paplanból készítek egy sarkot és oda teszem dunsztolódni az üvegeket.

                           






                                 


                           

4 megjegyzés:

  1. Csak 2-3 percet lobogtatod és semmi só meg cukor nélkül? Ha ez így eláll, akkor ezentúl így teszem el én is, csupa natúron.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tutira eláll :) Évek óta így készítem.Az ételhez izesítem amikor készül.Felénk"nyersen " eltettnek is hívják a kevés főzési idő miatt.

      Törlés
  2. De jó, hogy leírtad a receptet. Nekem mindig a Nagymamám készítette, de amióta ő nincs én még nem tettem el. Valamilyen tartósítószer nem kell bele?
    Álomszépek paradicsomjaid.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Nem kell bele tartósító,a savas paradicsom+ a dunszt elég.Még soha nem romlott meg :)

      Törlés