2012. szeptember 21., péntek

Erdei gyümölcsös joghurttorta pillangókkal

Ezt a tortát iker unokahúgaink 4. szülinapjára készítettem.
Joghurtos belső-gyümölcsökkel,kívül pedig csajos rózsaszín,tündér pillangókkal.



Hozzávalók a pillangókhoz:
-1 tojásfehérje
-20 dkg cukor
-1kk citrom leve

- színes ételfesték
-csokoládé

Az elkészítés módját részletesen megtaláljátok TücsökBogár konyhájában.
Fantasztikusan egyszerű szerintem,pedig én sem vagyok egy szuper ügyes kezű:)


Hozzávalók :
-5 tojásból piskóta(26 cm-es kapcsos tortaforma)

Krém:
- 500 ml tejszín
-500 ml natúr joghurt
-10 lap zselatin
-ízlés szerint porcukor

Gyümölcsréteg:
-2 ek barna cukor
-40 dkg vegyes gyümölcs(nálam saját fagyasztott málna,szeder,ribizli,áfonya vegyesen)
-2 lap zselatin


Az 5 tojás fehérjét géppel  kemény habbá vertem.Majd mosogatás nélkül ,a sárgáját 5 ek.cukorral fehéredésig habosítottam.Ehhez hozzáadtam 5 púpos ek.lisztet,1/3 csg sütőport(elhagyható) és jól elkevertem.Legvégül a tojáshab1/3-át adtam hozzá,hogy meglazítsam,majd a többit szép óvatosan beleforgattam.A formába öntöttem és 180C-os sütőbe sütöttem kb.25-30 percig.
Ha a liszt 1/3-át étkezési keményítőre cseréljük,egy még puhább,lágyabb piskótát kapunk.


Amíg hűl elkészítem a gyümölcszselét.A barna cukrot karamelizálom,majd rázuttyantom a gyümölcsöt,ami levet enged.5percig főzöm.Ez arra elég,hogy leve is  és egész gyümölcsdarabok is legyenek benne.Leveszem a tűzről.
Az előre vízbe áztatott zselatint kifacsarom és belekeverem a meleg gyümölcsbe,hogy szétolvadjon.

A krémhez beáztatom a zselatinlapokat egy tálka vízbe.Felverem a tejszínt a cukorral.Kicsavarom a zselatint,felmelegítem,de csak annyira hogy elolvadjon.Hozzákeverek 2-3 ek joghurtot.A tejszínhez keverem a joghurtot,majd a zselatinos keveréket.

 Már csak az összeállítás van hátra.a piskótára visszacsatolom a forma oldalát.A piskótára kenem a krém felét,majd erre a kihűlt ,de még nem dermedt zselét.5 percre beteszem a fagyasztóba.Ezután rákenem a krém másik felét és hűtőbe teszem egy éjszakára ,de legalább néhány órára.
Másnap már csak a díszítés van .Erre most 2 dl tejszínből és pici ételfestékből kevert krémet kreáltam.



5 megjegyzés:

  1. Mesevilágba csöppentem?
    Nagyon gusztusos:)

    VálaszTörlés
  2. Szuper lett, tetszenek a pillangóid! :)

    VálaszTörlés
  3. Andi csodálatosak lettek!!! Nekem nem lenne türelmem a pillangókhoz, pedig mindig mindenhol megcsodálom őket! Anitától én szeretek kipróbálni ezt azt. :) Boldog szülinapot a keresztlányaidnak! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép a torta, és biztos nagyon finom! A pillangókhoz külön gratulálok!

    VálaszTörlés