2012. december 28., péntek

Hagymás -baconös pogácsa

Sok -sok édes után jöhetnek a sós sütik.Biztosan sokan kívánjuk már:)
Ez egy alap pogácsa,melyet tetszés szerinti fűszerezéssel  sokféleképpen variálhatunk.
Játékpartira kitűnő csemege.



Hozzávalók:
-60 dkg liszt
-20 dkg kacsazsír( lehet 25 dkg vaj is)
-1,5 ek só
-0,5 dl tej
-1 tk cukor
-3 dkg élesztő
- kb fél nagy doboz tejföl
-1 tojás

-25 dkg bacon apróra vágva
-1 fej hagyma apróra vágva

-1 tojás
A tejet megmelegítettem beleszórtam az élesztőt és a cukrot,félretettem.
A lisztet a zsírral és sóval elmorzsoltam.Hozzáadtam a tojást,a tejfölt,a felfutott élesztőt és összegyúrtam.
Fél órára félretettem.
Addig a bacont ropogósra sütöttem,majd hozzáadtam a hagymát és azzal is sütöttem még kicsit.

A tésztát ujjnyi vastagra nyújtottam,rászórtam a baconös-hagymát és -ahogy Limarától tanultam-hajtogatás helyett feltekertem mint a beiglit. Ellapítottam és félbehajtottam.
Folpackba csomagoltam és éjszakára a hűtőbe tettem. Minimum két óra pihenés kell neki.



Másnap jó ujjnyi vastagra nyújtottam,pogácsaszaggatóval kiszaggattam ,majd sütőlapos tepsire sorakoztattam őket. Fél órát még keltek a tepsin,közben bekapcsoltam a sütőt 200C-ra ,majd lekentem  a pogácsákat felvert tojással,szórtam rá köménymagot és  sajtot  majd kb.15-20 percig sütöttem.

Nálunk most az aranyásók, a sakk ,a dixit és a catan a nyerő társasjátékok:)


7 megjegyzés:

  1. Jó társasozást, mi már "kinőttünk" belőle. Nálunk most a családi agyaggalamb lövészet volt a karácsonyi családi ajándék, jó mulatság volt!
    Írtó jól néz ki a pogid, én is ilyesmit tervezek a fiatalságnak elvinni buliba!
    Boldog, Békés és Sikerekben gazdag új Évet kívánok Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk a "nagyok" is imádnak társasozni:) Mi soha nem növünk ki. Békés boldog új évet!

      Törlés
  2. Nagyon ígéretes recept, mentettem is! :) A nagyok már kinőttek a társasból, a kicsi meg még nem nőtt hozzá, de szerintem hamarosan eljön ez az idő is! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta pogácsák!!!

    Boldog Új Évet Kívánok Neked és Kedves Családodnak!!

    VálaszTörlés
  4. Végy álarcot, tarka-barkát,
    Húzzad meg a malac farkát.
    Kívánok minden jót, szépet,
    Szerencsés Boldog Új Évet!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Rebarbara, 140. olvasóm lettél, ez alkalomból szívesen sütnék/főznék Neked valamit. Mit kívánsz, mire vágysz? Legyen édes, legyen sós?

    BÚÉK!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húúúúhaaaa!Megtiszteltetés:) Köszönöm szépen:)) Élek a lehetőséggel:D Legyen édes,de ne tömény,a többi Rád van bízva:))

      Törlés