2014. február 19., szerda

Pizzás csiga

 Ötlet a gyerekeké,a kivitelezés közös:)Persze bármelyik pékségbe kapni hasonlót,de az "száraz és csak paradicsomszósz van benne".Tehát lecke feladva.Így született meg ez a pizza,tízóraira hangolva.A töltelék is az Ő kérésük.A recept régi,a fotó új,amit meg is magyarázok :)
Ez az adag az Országos Kék Túra egy újjabb szakaszára készült.
Ugyanis kis és nagyobb családom,barátaink , idén elkezdték a kék túrát....hivatalosan,"pecsételős " füzettel és hihetetlen lelkesedéssel:))
Az előttük álló 1118 km-t kb .10 évre tervezik....:))
Nagyon büszke vagyok  Rájuk!!
      


Hozzávalók:
-50 dkg liszt
-2,5 dkg élesztő
-2 dl langyos víz
-1 dl tej
-1 ek só
-pici cukor
-1 tk oregánó
-3 ek olívaolaj


Pizzaszósz:
-1 doboz hámozott paradicsomkonzerv
-1 ek olívaolaj
-1 gerezd fokhagyma
-oregánó,bazsalikom ízlés szerint
-só,bors

Töltelék
-25 dkg gomba
-20 dkg sonka
-5-10 dkg kukorica(fagyasztottat használtam)
-25 dkg sajt


A tésztát bedagasztottam és félretettem kelni.
Amíg kelt elkészítettem a szószt.A paradicsomot lecsöpögtettem,kelyhes turmixba tettem a többi hozzávalóval együtt és összeturmixoltam.Ez nálam a gyors verzió.
Ha több időm van ,akkor az alapanyagokat egy kis aprított hagymával felteszem főni,és addig főzöm lassan amíg jól besűrűsödik.Persze friss paradicsommal az igazi.

A gombát felszeleteltem és 1 kanál olajon nagy lángon lepirítottam.
A sajtot lereszeltem.A sonkát felcsíkoztam.

Amikor a tészta megkelt,kinyújtottam vékony téglalap alakúra.Rákentem a szószt(ha marad hűtőbe egy darabig eláll),megszórtam a pirított gombával,sonkával,kukoricával a sajt felével és feltekertem.

A tekercset 2 cm-es csíkokra vágtam ,sütőpapíros tepsire raktam és fél órát még kelesztettem.
A sütőt 200C-ra előmelegítettem, a maradék sajttal megszórtam a tekercsek tetejét és 15-18 percig sütöttem.
                                               

3 megjegyzés: