2013. június 16., vasárnap

Epres habroló

Lassan vége az eperszezonnak,de ezt a habos csodát készítsétek el ,mert megéri :)
Ezt is a Kifőztük júniusi számába készítettem :)
         
                             
Epres habroló

Hozzávalók:
-25 dkg vaj
-30 dkg liszt
-1 dl hideg víz
-1 ek.ecet

-1 tojássárgája a lekenéshez

Krém:
-25 dkg mascarpone
-25 dkg eper
-2 dl tejszín
-1 csg. zselatinfix
-10 dkg porcukor

A tészta hozzávalóit összegyúrom.1-/2 cm vastagra nyújtom és 2 cm-es csíkokat vágok pizzavágó segítségével.
Ha nem szeretnénk pepecselni bolti leveles tészta is használható.

A csíkokat úgy tekerem a habroló csőre,hogy kissé fedjék egymást.
Tepsiba fektetem őket,tojássárgájával lekenem és 190 C-on 10-12 perc alatt megsütöm.
A megsült rolók,finom ide-oda csavargatással könnyen lecsusszannak a csőről.
A krémhez a tejszínt a cukorral és a zselatinnal felverem.Az epret összetöröm vagy turmixolom és összkeverem a sajtkrémmel.Legvégül hozzáadom a tejszínt.
Amikor a rolók kihűltek,a krémet habzsákba teszem és a rolókat megtöltöm.
Tálaláskor porcukorral hintem .


12 megjegyzés:

  1. Azta, de nagyon jól néz ki ! Habrolót eddig csak sajttal töltöttem meg, és már máskor is láttam ezt a fajta tölteléket annyira megkívántam. Nagyon finom lehet, pedig a napokban igaz még csak elméletben gondoltam rá hogy csökkenteni kéne az édességek fogyasztását és akkor tessék itt ez a finomság!:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó, csak éppen rolóm nincs. Szereznem kell valahonnan!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem találsz szólj,mert itt van :)

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki,kész leveles tésztából is kivitelezhető??? Köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze!Akartam is írni,de most pótolom!

      Törlés
  4. Jó kis munka, de az eredmény szuper!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rebarbara! Ezt én is kipróbálnám, bár az eperszezon már lejárt! Hát tényleg csak a mézesmadzagot húzogatod az emberlánya orra előtt!!!:))

      Törlés
  5. Nagyon mutatós és könnyed desszert, fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
  6. Tetszik ez a tészta! Sajtos rolóhoz elvittem! De persze az epres is agyon csábos!!!

    VálaszTörlés
  7. Klassz ez a tészta recept, no meg a töltelék is - egyszóval úgy, ahogy van. :o)
    (Hétvégén én is utolsó darabos epres sütit készítettem... :))

    VálaszTörlés