2012. május 13., vasárnap

Hagymás pogácsa

Kirándulni voltunk a kisfiam osztályával!
Rágcsálnivalónak készült ez a hagymás pogácsa.A recept anyukámé ,a hagymás ötlet Limaráé akitől rengeteg receptet kaptam:)Számomra Ő a kelt tészták királynője:)


Hozzávalók:
-1 kg liszt
-50 dkg margarin
-2 tojássárgája
-1 kk.cukor
-5 dkg élesztő
-1nagy doboz(450 g) tejföl
-2ek.só

A tejfölt kicsit meglangyosítom a mikróban ,majd belemorzsolom az élesztőt..Közben a lisztet a margarinnal elmorzsolom.Hozzáadom a többi hozzávalót és összegyúrom.
Miközben 1 de inkább 2 órára a hűtőbe teszem.
Addig,
-1-2 fej hagymát
2-3 ek.zsíron
átdinsztelek és hűlni hagyom.Én most vöröshagymát használtam, a végén pedig belevágtam egy nagy csokor snidlinget.De medvehagymával is mennyei!
2 óra múlva a tésztát átgyúrom,kinyújtom és megkenem a hagymával. 


Majd föntről-középig,lentről középig hajtom.Aztán jobbról középig majd balról középig,a végén pedig becsukom mint a könyvet:)Becsomagolom lazán folpackba és éjszakára a hűtőbe teszem.

Reggel kiveszem ,attól függően hogy milyen szaggatót használok(ha kicsit akkor vastagabbra,ha nagyot akkor picit vékonyabbra)kinyújtom és szaggatom.
Tepsire rakom majd kb fél órát hagyom kelni.
A sütőt 200 fokra előmelegítem,a pogikat lekenem tojással,és 10-15 perc alatt megsütöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése