2012. május 22., kedd

Málnás-mascarponés kosárkák

Ezt a süteményt  egy "mit is kéne sütni gyorsan" kérdés szülte:)
A mascarponét nagyon szeretjük,sokszor készül belőle valamilyen édesség.

Málnás-mascarponés kosárka

Hozzávalók:
-25 dkg liszt
-20dkg vaj
-10 dkg cukor
-1 tojássárgája
-5 dkg kakaó

Ebből egy egyszerű linzertésztát készítettem és a hűtőbe tettem egy fél órára legalább.Gyorsan dolgoztam,hogy a kezem melege ne olvassza a vajat:)

Közben elkészítettem a rém bonyolult krémet!
Krém:
-3 dl tejszín(most hulala)
-25 dkg mascarpone
-ízlés szerint cukor
-valamennyi málna(nem mértem, a fagyasztóból vettem elő kis kertünk termését)

A tejszínt  a cukorral felvertem.A málnát a mascarponéval összekevertem csak úgy villával,hogy darabos maradjon kicsit.
Majd a kétféle krémet összekevertem.Hűtőbe tettem.
Elővettem a linzertésztát ,kb 3 mm-re nyújtottam,kiszaggattam,kosárka formába tettem,felsorakoztattam őket a tepsire és 180c-on 5-7 perc  alatt megsütöttem.

Amikor kihűlt megtöltöttem a krémmel,a tetejét málnaszemekkel díszítettem:)Nagyon szerettük!!Várjuk az idei málna termést:)

Ezt a krémet palacsintába töltve is ettük már és valami mennyei!!

2 megjegyzés: