2012. október 23., kedd

Tejszínes -gombás tészta

Nagyon sokszor (szinte mindig:) szombaton tészta nap van nálunk.
Mivel szerintem a tészta frissen az igazi ezért hétköznap nem készül csak ritkán,mert dolgozom.
Egyrészt könnyű,gyors,ezerféle variáció lehetséges,meleg és imádjuk.
Említettem már az olasz kötődést ami itt is alkalmazunk:)
Csak frissen,sokszor durum,nem agyonfőzve,jaaa és spagettit nem tördelünk.A srácok pici koruktól kezdve ügyesen tekerik .Egy kikötés van: húsíz legyen  benne:))
Ma gombás -tejszínes volt porondon.






Hozzávalók:
-20 dkg bacon
-40-50 dkg gomba
-4 dl tejszín
-egy darab póréhagyma
-kakukkfű
-chili
-pár csík maradék kaliforniai paprika(ez csak  azért került bele,hogy elfogyjon,bár nem rontott rajta)
-2 ek olívaolaj
-só,bors,kakukkfű

-500 gr spagetti tészta


Egy fazékban vizet forralok.Közben elkészítem a mártást.Egy serpenyőbe  az olajon megpirítom a bacont,hozzáadom a chilit ,majd egy pár pillanat múlva a  pórét és a gombát.Fűszerezem.Erőss tűzön készítem,hogy ami vizet a gomba enged egyből párologjon is el.Ha már sül,hozzáadom a csíkokra vágott paprikát,átsütöm roppanósra és felöntöm a tejszínnel.Egyet rottyan és már el is zártam a lángot alatta.Közben pont megfő a tészta .

Leszűröm, tányérokra adagolom és teszek  a mártásból a tésztahalmokra jó bőven.Petrezselyemzölddel díszítem.

Nálunk ez a mennyiség elfogy egyszerre :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése