2012. november 20., kedd

Csokis-lekváros puszedli

34 nap van karácsonyig.Én és a gyerekeim már teljes lázban égünk:) Tervezgetés,menüre,sütire,ajándékra,Ők még írják a listát bőszen.Bence az ágya melletti polcát már telerakta mindenféle dísszel.Ott sorakozik a hógömb,a régebbi kézzel készített,díszek,gyöngyös dekoráció,díszvilágítás stb.Persze ugyanilyen lelkesen segít a sütögetésben is.Minden évben kézzel készített ajándékot adunk egymásnak családonként,amit a gyerekek segítségével készítünk.4 család 11 gyerekkel:))
Tavaly befőttesüveg angyalka volt sk.sütivel,előtte borosdugó alátét,sokféle karácsonyfadísz,szalvétatechnikával,hungarocellgömbbel,mécsestartó,mézeskalácsdíszek stb.mindig éppen a koruknak megfelelő.Az ideit  még nem árulom el,mert lelőném a poént:))
Szóval most egy darabig efféle sütiket hozok,hátha találtok benne Nektek tetszőt,vagy csak egy ötletet.
Ez egy egyszerű puszedli kicsit felturbózva.Természetesen a kis kuktáimmal közösen készült:)
Az alap a Szuflé magazinból van.



Hozzávalók:
-10 dkg cukor
-1 dl kávé
-10 dkg méz
-1 tojás
-7,5 dkg puha vaj
-40 dkg liszt
-1/2 csg szalakáli(7 g)
-1 kk. fahéj


-sűrű meggylevár
-csokoládé ,felolvasztva

A cukrot karamellizáltam,majd hozzáöntöttem a kávét.Vártam míg újra felolvad,aztán lehúztam a tűzről és hozzáadtam a mézet.Ha kihűlt,beletettem a tojást,a vajat,a lisztet,a szalakálit és a fahéjat.
Összekevertem és betettem a hűtőbe 1 órára.
A sütőt 180C-ra melegítettem.
A tésztát lisztezett felületen elnyújtottam kb. 1 cm vékonyra.
Kis méretű köröket szaggattam belőle,sütőlapos tepsire tettem és 8-10 perc alatt megsütöttem.
Hagytam kihűlni ,majd a felét olvasztott csokiba mártottam,mikor megdermedt egy csokisat és egy simát lekvárral összeragasztottam.




3 megjegyzés:

  1. Tisztára karácsonyi hangulatba kerültem nálad a képeket látva, nagyon tetszik! :) A süti is és a fotók is! :)

    VálaszTörlés
  2. Mivel óriási karácsony rajongó vagyok, nagyon jó volt olvasni a bejegyzésedet. Édesek a gyerkőceid. :) Én is sütögetek már néha karis sütiket. A házat pedig két hét múlva díszítjük fel kívül-belül, mert ez nálunk is az alap. :))

    Képzeld, én még soha nem sütöttem puszedlit, 2-3 hete játszom én is ezzel a gondolattal, hogy meg kellene próbálni, mert a kisfiam és Apukám különösen szeretik az ilyesmiket.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Nektek!Gabi próbáld ki meg,egyszerű és csak úgy magába is finom.

    VálaszTörlés