2012. november 7., szerda

Meggyes kalács

Kalács minden ízben és mennyiségben jöhet.A srácoknak reggelire, a sógornőmnek a reggeli lezárásaként nekem meg csak úgy nasinak:)
Friss fotóval ;) 







Hozzávalók:
-45 dkg liszt
-1 dl tej
-6 dkg cukor
-pici só
-2 tojás
-2 dkg élesztő
-5 dkg olvasztott vaj

A meggyes töltelék:
-1 üveg meggy
-4 dkg étkezési keményítő vagy vaníliás pudingpor
-2 ek cukor

A tészta hozzávalóit bedagasztom és félreteszem kelni. Kb. 45 -60 perc amíg duplájára nő.

 Amíg kelt ,a meggy levét a cukorral felforraltam, a keményítővel besűrítettem,legvégül pedig hozzáforgattam az egész meggyszemeket.Így  szépen egészben  maradtak és nem mentek szét a forralástól.Félretettem hűlni.

Ha megkelt kiborítottam és egy kapcsos tortaformába lapogattam,majd újra kelesztettem.(30 perc)
Amikor duplájára nőtt,egy lisztbe mártogatott kanálvéggel 2 kör alakú vájatott készítettem a tésztába.
Ezeket a vájatokat megtöltöttem a meggyel.


A tetejét lekentem egy felvert tojással és  megszórtam mandulával .
Előmelegített 170C-os sütőbe sütöttem kb. fél órát.Ha nagyon pirulna a teteje takarjuk le alufóliával.
Recept:Limaráé.





2 megjegyzés: