2013. október 2., szerda

Birsalmaleves

Végre kaptam birsalmát:) Persze ,hogy a legkedvesebbik szomszédomtól.Évek óta kérdezem a környezetemben nincs e valakinek fölösleges.Nem volt.Tőlük nem kérdeztem.Csak egymilliószor jártam a kertjükben.Sose láttam a fát.
Most végre kérdeztem"Nem tudtok valakinek..?  ".Nagy nevetés után már kaptam is egy nagy kosárral.
Készült birsszósz,kompót és leves.Lesz majd pite és kalács is,talán zselé is.

A levesből kis adag készült elsőre,mert nem tudtam a gyerekek mit szólnak...kár volt aggódni.
Nagyon ízlett nekik.
                     


                                       


Hozzávalók:
-40 dkg birsalma(hámozva ,darabolva)
-1,2 l víz
-1/2 citrom leve
-1/2 vaníliarúd kikapart magja
-1 fahéjrúd
-6 szem szegfűszeg
-csipet só
-cukor (ízlés szerint)

-pirított kalácskockák
-szeletelt mandula

Az almát és fűszereket a vízbe teszem és megfőzöm,kb.25 perc.
Kiszedem a fűszereket és az almát összeturmixolom.
Ha szükséges még ízesítem.
Pirított kalácskockákkal és szeletelt mandulával tálalom.
Forrón és hidegen is szerettük.
   
                             

2 megjegyzés:

  1. Haha:-) ma én is birsalma kompótot főztem ugyanezzel a fűszerezéssel:-) egyformát ettünk. Annyi különbséggel, hogy szeletekbe hagytam. Elég nagy adag lett, ha nem fogy el átalakul levessé:-) nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Nahát, megnéztelek volna amikor bemutatnak a fájuknak! ;-DDD Szuperfincsiséget hoztál megint!

    VálaszTörlés